Klachten over de OV-chipkaart
Er komen nog steeds veel klachten over de OV-chipkaart binnen bij de consumentenbond. Ook wij als verkoop- en distributie organisatie ontvangen de nodige klachten over de OV-chipkaart. U kunt uw vragen, suggesties en klachten via ons contactformulier bij ons insturen.
De consumentenbond heeft in drie maanden tijd 2400 klachten gekregen via haar speciale meldpunt “einde treinkaartje”. Hiermee worden speciaal de klachten die door de NS worden veroorzaakt gemeld.
Sinds de poortjes dicht zijn moet de reiziger een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart hebben met voldoende saldo, maar bij de NS is dat minimumsaldo € 20,= voor de anonieme kaart. Ook al reis je maar een klein stukje.
Het kan ook voorkomen dat een reiziger 12 keer moet in- en uitchecken om zijn eindbestemming te halen. Holland op z’n smalst. Eén keer inchecken en één keer uitchecken zou toch voldoende moeten zijn?
Als laatste is een veelgehoorde klacht dat de reiziger een omslachtige procedure door moet lopen en de kosten om zijn geld van de OV-chipkaart weer in zijn portemonnee te krijgen. Ook hebben veel treinreizigers grote zorgen hoe de NS omgaat met de persoonlijke- en reisgegevens.
De consumentenbond vindt dat de NS snel en hard aan het werk moet om de belangrijkste punten op de lossen. Wij als organisatie van de OVshop.nl zijn er klaar voor.